29.4.2025 – Gamifikace výuky

Domů » Příspěvky » 29.4.2025 – Gamifikace výuky

29.4.2025 – Gamifikace výuky

Inspirativní úterý | stručný popis

Obsah setkání



  • Gamifikace ve výuce je inovativní přístup, který využívá herní prvky a principy k zvýšení motivace a zapojení studentů. Tento přístup zahrnuje použití bodů, odměn, úrovní a soutěží, které studentům poskytují okamžitou zpětnou vazbu a pocit úspěchu. Gamifikace může zlepšit koncentraci, podporovat spolupráci a kreativitu, a zároveň učinit učení zábavnějším a interaktivnějším. Díky tomu se studenti mohou lépe učit a udržet si získané znalosti.
  • Aplikace | Nástroje | QR kódy | Minecraft | G-Sport

Aplikace a nástroje

Aplikace a nástroje pro tvorbu her, nebo zapojení herních prvků do výuky

Classroomscreen.com je online nástroj určený pro učitele, který nabízí interaktivní tabuli pro zlepšení řízení třídy a zapojení studentů. Učitelé mohou využívat různé widgety jako časovače, náhodné výběry studentů, hlasování, a další nástroje pro efektivní výuku. Webová stránka také poskytuje předpřipravené šablony a hry, které mohou učitelé použít k vytvoření interaktivních a zábavných učebních aktivit.




Kahoot & Quizizz

Kahoot! a Quizizz jsou interaktivní vzdělávací platformy, které umožňují vytvářet a hrát kvízy, ankety, hádanky a prezentace. Uživatelé mohou hostovat živé hry nebo se připojit k vzdáleným hráčům pomocí PINu. Kahoot! je ideální pro výuku, školení, prezentace a zábavu, a to jak ve školách, tak v práci nebo doma.

Quizizz podporuje diferencovanou výuku, což znamená, že učitelé mohou přizpůsobit obsah podle potřeb jednotlivých studentů. Quizizz dále také nabízí lepší propojení s Google Classroom, po napojení se ankety propisují přímo do Classroom kurzu a lze pracovat i se seznamem studentů. 

Sportovní gymnázium, Kladno, Plzeňská 3103
© Všechna práva vyhrazena | Sportovní gymnázium, Kladno,Plzeňská 3103